14 Eylül 2006 00:00# 1
Üyelik : 14.09.2006
Yaş : 40
Şehir : İstanbul
Mesaj Sayısı : 5
Konu : lütfen biri yardım edermi kafayı yicem
merhaba arkadaşlar üretettiğimiz makinaya Ç4140 (42CRMo4) malzeme kullanarak mil üretiyorum ama bi sorunum var çünkü malzmeyi işledikden sonra su vererek sertleştirdikten sonra bazılarında yamulma gözleniyo ,eğer daha iyi bir malzeme bilen bi arkadaşım varsa mazleme ismini yazarsa çok sevinirim .şimdiden ilginize teşekkür ederim
14 Eylül 2006 00:00# 2
Üyelik : 27.09.2005
Yaş : 49
Şehir : İstanbul
Mesaj Sayısı : 145
Cevap : lütfen biri yardım edermi kafayı yicem
Merhaba 4140 ıslah çeliği kulandığınız işin görevi incemi kalınmı bu gibi ayrıntıları belirtirseniz daha iyi olur bence.
15 Eylül 2006 00:00# 3
Üyelik : 7.09.2006
Yaş : 49
Şehir : İstanbul
Mesaj Sayısı : 14
Cevap : lütfen biri yardım edermi kafayı yicem
arkadaşım öncelikle bu çeligi nasıl bir işi için kullandıgını ve tahmini taşıyacagı yükü bildirirsen daha kolay yardımcı olabiriz
12 Ekim 2006 15:03# 4
Üyelik : 15.07.2006
Yaş : 49
Şehir : İstanbul
Mesaj Sayısı : 2
Cevap : lütfen biri yardım edermi kafayı yicem
arkadaşım malzemeyi gerilme giderme tavlaması yapmayı düşündün mü çünkü bazı parçalar birden su verirsen iç yapıda çarpılmalar olacagından yamulma olabilir yada milin çapı ile boyu arasında orantısız bir yapı varsa yani ince öçaplı ve uzun boyutlu bir mile ısıl işlem yaparsan her halde çarpılma olacaktır

uzun ince bir yol tasarımına dikkat edelim ....
01 Aralık 2006 13:55# 5
Üyelik : 14.06.2006
Yaş : 42
Şehir : Adana
Mesaj Sayısı : 8
Cevap : lütfen biri yardım edermi kafayı yicem
ne karalık bir ısıl işleme tabi tutuldu?
01 Aralık 2006 13:57# 6
Üyelik : 14.06.2006
Yaş : 42
Şehir : Adana
Mesaj Sayısı : 8
Cevap : lütfen biri yardım edermi kafayı yicem
dur bir dakika, bizimkilerin nasıl yaptığına baktımda, milleri indüksiyona gönderiyorlar, en çok 4 mm etki etmeli
04 Aralık 2006 15:27# 7
Üyelik : 11.08.2006
Yaş : 47
Şehir : Eskişehir
Mesaj Sayısı : 92
Cevap : lütfen biri yardım edermi kafayı yicem
Malzemenin atması ebatlarına göre değişiklik arzedsede yinede ısıl işlemcinizile irtibata geçmenizi tavsiye ederim. Bizde yapıyoruz hiç sorunla karşılaşmadık dilerseniz nerede yaptırdığımız konusunda yardımcı olabilirim. KOlay gelsin...
05 Ocak 2007 10:47# 8
Üyelik : 11.05.2006
Yaş : 40
Şehir : İstanbul
Mesaj Sayısı : 11
Cevap : lütfen biri yardım edermi kafayı yicem
yaptığınız işin önemine göre yaptığınız işlemleri bir daha göz gezdirin yani feed-back(geribesleme) adı verilen işlemi yaparak nerde hata yaptığınızı araştırın anlatığınıza öre büyük ihtimalle ısıl işlem hata yapmışsınız galiba bence su vererek sertleştirmede genellikle aynı sorun yani çarpılmalar oluyo bunu yok etmel için yanlış hatırlamıyorsam temperleme veya ostemperlerle olması gerekiyo yani su verildiğinde yüzey ile merkez aynı sıcaklığa ulaşıncaya kadar bekleyin sıcaklık farkı min olun ca sertlik farkıda min oluyo ve çarpılma min iniyor inşalllah faydalı olabilimişimdir.
20 Ağustos 2009 14:07# 9
Üyelik : 17.02.2008
Yaş : 46
Şehir : Ankara
Mesaj Sayısı : 1
Cevap : lütfen biri yardım edermi kafayı yicem
Arkadaşım yapabileceğin tek şey var ısıl işlemden önce gerilim giderme tavlaması yaptırman. Bu sayede çarpılma miktarın en düşük seviyelerde olacaktır.

Konu Bilgileri

Konuyu şu anda 1 kişi okuyor ( 0 kayıtlı ve 1 ziyaretçi ) .
makineteknik.com 'da yer alan üyelerin oluşturduğu tüm içeriklerin doğruluğu ve yayınlanması ile ilgili yasal yükümlülükler içeriği oluşturan üyeye aittir. Bu içeriğin, görüş ve bilgilerin yanlışlık, eksiklik veya yasalarla düzenlenmiş kurallara aykırılığından makineteknik.com hiçbir şekilde sorumlu değildir. Sorularınız için içerik sahibi ile irtibata geçebilirsiniz.
Teknik Videolar   İkinci El Makina İlanları
b