25 Eylül 2008 09:58# 1
Üyelik : 5.1.2007
Yaş : 36
Şehir : İzmir
Mesaj Sayısı : 53
Konu : AISI 304 - 316 - 316L Paslanmaz Nasıl İşlenir?
Arkadaşlar aranızda profesyonel olarak AISI 304 - 316 - 316L Paslanmaz işleyen birisi varmı acaba? Bu malzemeleri işlerken çok sorun yaşıyoruz takım ömürleri çok az oluyor örneğin kesme kalemi ile çap 20mm çelik bir malzemeyi keserken 3000-4000 parça işliyoruz fakat bu malzemelerde 200 parçayı zar zor işliyoruz (Aldığımız malzemeler çok kaliteli ve sertifikalıdır). Birçok takımcıyla çalıştığımız halde takım ömürlerini arttıramadık, Doğal olarak takım maliyetimiz çok yüksek çıkıyor. Yurt dışında bu malzemeleri işleyen bi firma aynı işde örneğin kesme kalemiyle 1000-1100 parça işlediğini söylüyor yani yaklaşık bizim 5 katımız. Yardımcı olmalarını istedik ama bilgi vermiyorlar. O yüzden bende bu malzemeleri nasıl en iyi şekilde işleyebiliriz bunun araştırması içine girdim. Bu konuda bilgisi olan arkadaşların yardımlarını bekliyorum.. Arkadaşlar ayrıca yardımlarınızda klasik kesme hızları düşük olacak, talaşın muhakkkak atılması lazım gibi şeyler yerine benim sizden ricam daha önceki tecrübelerinizi yazmanız. Örneğin ben daha önce 316L işledim çap 20mm o parçada kaba tornalamada .... markanın .... takımını kullandım, .... devir, .... ilerlemede çalıştırdım köşe başına ..... kadar parça işledim şeklinde olursa çok memnun olurum. Unutmadan söyleyeyim tezgahımız seri imalat tezgahı gang tipi ve çubuktan çalışıyoruz ve soğutma sıvısı olarakta fuchs marka kesme yağı kullanıyoruz.
26 Eylül 2008 12:03# 2
Üyelik : 26.9.2008
Yaş : 38
Şehir : Ankara
Mesaj Sayısı : 1
Cevap : AISI 304 - 316 - 316L Paslanmaz Nasıl İşlenir?
Erkunt Tarım ve Türk Traktörde proje yönetim birimindeyken aynı sorunla karşı karşıyaydık AISI 303 paslanmaz işlediğimizde herhangi bir sorun yoktu fakat 304 ve 316 paslanmaz malzemeye geçtiğimizde mevcut takımlarda sorun yaşadık, hangi takımı denediysek takım ömrünü artıramadık, en son olarak yanlış hatırlamıyorsam Taegutec in 8020 kalitesinde neticeye ulaştık. tabi bu tür malzemeleri işlerken kesme hızı yüksek ilerlemeleri düşük almalısınız. İyi günler dilerim....
08 Ekim 2008 14:08# 3
Üyelik : 5.1.2007
Yaş : 36
Şehir : İzmir
Mesaj Sayısı : 53
Cevap : AISI 304 - 316 - 316L Paslanmaz Nasıl İşlenir?
Arkadaşım çok sağol. Peki matkaplarda ve klavuzlar da ne gibi şeyler yapmamız lazım. bildigim kadarıyla Hss takımları öneriyorlar ve düşük kesme hızlarında çalışmasını istiyorlar

Konu Bilgileri

Konuyu şu anda 1 kişi okuyor ( 0 kayıtlı ve 1 ziyaretçi ) .
makineteknik.com 'da yer alan üyelerin oluşturduğu tüm içeriklerin doğruluğu ve yayınlanması ile ilgili yasal yükümlülükler içeriği oluşturan üyeye aittir. Bu içeriğin, görüş ve bilgilerin yanlışlık, eksiklik veya yasalarla düzenlenmiş kurallara aykırılığından makineteknik.com hiçbir şekilde sorumlu değildir. Sorularınız için içerik sahibi ile irtibata geçebilirsiniz.
Teknik Videolar   Mühendis Evi   İkinci El Makina İlanları
b